CMC (Centrum voor Merk en Communicatie) is het samenwerkingsverband tussen BVA, SPOT en VEA. Het centrum stelt zich ten doel om de effectiviteit en legitimiteit van het merk en communicatievak te vergroten. De activiteiten van CMC zijn onder te verdelen in de pijlers Public Affairs/ Belangenbehartiging, Kennis en Evenementen.
Hoofdactiviteit van CMC is Public Affairs/Belangenbehartiging. Het CMC zet zich in voor het behoud van vrijheid van verantwoorde commerciële meningsuiting en zelfregulering.
Het is belangrijk om als branche één krachtige stem te vormen. Niet alleen tegenover de vakpers en andere opiniemakers, maar ook tegenover de wettenmakers: de politici in Brussel en Den Haag. Daarom is gekozen om CMC als spreekbuis te laten fungeren wanneer lokale en internationale overheden beslissingen willen nemen, die de hele branche aangaan. Zo is er de afgelopen jaren verschillende keren via de media, in open brieven aan bewindslieden en in werkbezoeken aan betrokken ministers en staatssecretarissen, gepleit voor het belang van de branche en zelfregulering. CMC is erin geslaagd zijn visitekaartje af te geven aan de politiek. Hierdoor is CMC betrokken bij wetsvoorstellen en initiator van co- en zelfregulering. Daarnaast is CMC als enige vereniging vertegenwoordigd in het dagelijks bestuur van VNO-NCW.